BETA NEW RR 2014

BETA MÁ NAŠLÁPNUTO!

BETA NEW RR 2014

BETA MÁ NAŠLÁPNUTO!
My, dealeři BETA a novináři z celého světa, jsme v minulém týdnu zamířili do italského Sarteana na oficiální představení novinek BETA pro rok 2014. Akce byla rozdělená do tří dnů, z toho dva patřily nám, oficiálním dealerům a jeden byl vyčleněný pro média, za která byl od nás vyslán endurař a srdcař Kuba Nič z MOTOCYKLU.

STATISTIKA NENÍ NUDA, ANI NÁHODOU
Správný směr a vývoj dokazují prodejní výsledky fabriky. Meziroční nárůst prodejů v Itálii dokazuje, že BETA ukrajuje z pomyslného koláče ostatním značkám. Pro vás, co máte rádi statistiky, příklad podílu na italském trhu BETA vs. KTM: za rok 2012 8% ku 48%, za rok 2013 20% ku 37%. V segmentu prodeje endur je pak BETA jedničkou na trhu. Velkým úspěchům se značka těší v USA, kde byla letošní novinka, dvoudobé endurko, vyhlášeno motocyklem roku v prestižním magazínu DIRT BIKE.

TRADICE
1904 – to je datum založení fabriky. 120 - tolik lidí zde pracuje a 30, to je celkový počet modelů, které sjíždějí z výrobní linky továrny ležící v toskánské oblasti, kousek od Florencie, ve městečku Rignano Sull´Arno. Majitel Lapo Bianchi reprezentuje fabriku, která je sto procentně v italských rukou a staví na tradičních rodinných hodnotách.

RR ENDURO MY14
Největší prostor dopolední prezentace byl věnován, jak jinak, než endurovým kouskům RR. Inovací není mnoho, což je výborná vizitka pro inženýry, kteří postavili tak dobrou motorku, kterou není třeba nijak zásadně překopávat.

RR ENDURO 4T BETA
Desátá evoluce závodního RR ENDURO 4T BETA má výraznou, dynamickou, červeno-bílou grafiku a charakteristický design „MADE IN ITALY“.

• Důležitá je změna v nastavení předních vidlic. Preciznější tolerance kompresního pístku a vnitřní cartridge, ale také snížení tření mezi kluzákem a teflonovou vložkou, vede k progresivnější účinnosti vidlic, které jsou tak mnohem citlivější při kopírování kamenitého terénu. Upravená je koncovka vidlice, což umožňuje snadnější servisování, a také nastavení útlumu. Vnitřní cartridge o průměru 12mm doznala vylepšení v přepouštění oleje. Použita je nová olejová náplň, která minimalizuje tření a snižuje teplotu.
• Několik drobných, nicméně důležitých vylepšení, je na rámu. Pomocí 3D aplikace zapracovali inženýři na zlepšení geometrie a tuhosti rámu.
• U zadního tlumiče je změna v průměru přepouštěcího otvoru pro seřízení útlumu. Pružina má plynulejší chod 5.4kg/mm, což v důsledku vede k mnohem jistějšímu chování biku.
• Přední blatník je delší, pevnější a jeho nový tvar je uzpůsoben pro extrémní podmínky v bahně.
• Sedlo je zpevněné, zajišťuje jezdci větší pohodlí. Potah sedla je pevnější a s přiznanými švy, které působí efektně.
• Zakalené brzdové kotouče zaručují větší tvrdost, životnost a i výkon.
• Verze RR 350 má nově profilovaný píst s přepracovanými mazacími kanálky, důsledek: větší spolehlivost s nižší spotřebou oleje.
• Novinky jsou i v převodovce, nová ložiska snižují tření a redukují teplotu.
• Přepracovaná geometrie řadícího bubínku zajišťuje snazší a přesnější řazení.


RR ENDURO 2T BETA
Výsledek vývoje fabriky během uplynulých 110 let, to je úspěšný projekt RR ENDURO 2T BETA.

• Důležitá je změna v nastavení předních vidlic. Preciznější tolerance kompresního pístku a vnitřní cartridge, ale i snížení tření mezi kluzákem a teflonovou vložkou vede k progresivnější účinnosti vidlic, které jsou mnohem citlivější při kopírování kamenitého terénu. Upravená je koncovka vidlice, což umožňuje snadnější servisování, a také nastavení útlumu. Vnitřní cartridge o průměru 12mm doznala vylepšení v přepouštění oleje. Použita je nová olejová náplň, která minimalizuje tření a snižuje teplotu.
• Několik drobných, nicméně důležitých vylepšení, je na rámu. Pomocí 3D aplikace zapracovali inženýři na zlepšení geometrie a tuhosti rámu.
• U zadního tlumiče je změna v průměru přepouštěcího otvoru pro seřízení útlumu. Pružina má plynulejší chod 5.4kg/mm, což v důsledku vede k mnohem jistějšímu chování biku.
• Přední blatník je delší, pevnější a jeho nový tvar je uzpůsoben extrémním podmínkám v bahně.
• Sedlo je zpevněné, zajišťuje jezdci větší pohodlí. Potah sedla je pevnější, s přiznanými švy, které působí efektně.
• Zakalené brzdové kotouče zaručují větší tvrdost, životnost a výkon.
• Důležitou novinkou je zvětšení nádrže na 9,5 litru, která je navíc transparentní!
• Nově osazen šroub pro kontrolu hladiny oleje v převodovce.
• Uchycení baterie má elastický bytelný upínák.

TO ROZHODNĚ NENÍ VŠE
Zmínka byla o třiceti modelech v nabídce fabriky. Vybrat si může každý, sportovci enduristi či trialisti, fajnšmekři anebo pohodáři.
BETA má ucelenou nabídku i pro nejmenší ridery! Opravdovým bikem pro začínající závodníky je model RR 50 Factory, lakýrka, která v této kategorii nemá obdoby. Bike pro ostré off-roadové využití.
No, a když vám junior povyroste, šup s ním na RR 125 LC. Tatínci závodníci, tak při výběru biku pro svého šampióna, nemají nad čím přemýšlet, BETA na to prostě má!
Není možné nezmínit fenomenální stroje ALP, které jsou dostupným nářadím do terénu, na chalupu, či na takové to svezení kolem komína. Doslova bezúdržbové stroje s osvědčeným fenomenálním agregátem Suzuki DR jsou perfektní šancí pro všechny, kteří by chtěli oprášit svůj řidičák a přitom nezatížit rodinný rozpočet. ALP si našel své místo i v garáži jezdců z řad KTM Adventure nebo BMW GS, kde parkuje hned vedle svého velkého bráchy.

DYNAMIC TEST
Po dopolední prezentaci na nás v paddocku čekala slušná řádka naleštěných testovacích biků. Spořádaně jsme ve skupině třiceti nažhavených riderů vyrazili, napříč koňskými pastvinami, na dva kilometry vzdálenou testovací trať, která byla namotaná po rozlehlém údolí. Kombinovat bylo možné dva režimy. První, formou krátkého, nicméně výživného okruhu určeného pro endurka, druhý pak pětikilometrový lesní trail, jako dělaný pro ALP 200, či 4.0. Všichni zúčastnění, bez ohledu na svůj věk, řádili jako malí kluci a měli na obličeji rohlík po zbytek dne. Každý využil možnosti maximálně otestovat, to co mu sedí nejvíc. BETA tak dostála svému sloganu „THE PLAY BIKE“.


EXKURZE
Další den pokračoval, v rámci oficiálního programu, exkurzí do výroby. BETA má svůj závod na 116000m2, z toho 15000m2 tvoří zastřešené haly. Vývojové oddělení, produkce, exportní a obchodní oddělení, expediční sklady a u toho všeho testovací trialová a endurová trať. Na moderních linkách byly právě kompletovány modely RR 125 a trialová EVA. Na lince, kde se rodí srdce biku, jela výroba motorů určených do osmdesátkových KTM. V jednání je produkce také 250ccm a 300ccm motorů pro fabriku v Mattighofenu. Holt svět je malej. Fabrika expanduje. Největším odbytištěm jsou USA, Brazílie a Německo.
To, že má BETA celosvětový záběr potvrdila, na tomhle setkání, účast dealerů z Austrálie, Nového Zélandu, JAR, a také naše, vyslanců z Moto Paliče. No, a my vám přejeme nepřeberné množství zážitků za řidítky modelů 2014!

Fotogalerie

konferenční místnostpaddocktady jsou čtrnáctkylunch breaktady to funguje!kola kulatáhotovo, jedeme!čekání na správný rámtak kterou?holky faktorkypěkně to mají seřazený...a fičíme do světaza fabrikou na tratiumíme i KTMBETA NEW RR 2014
<br>
<br>BETA MÁ NAŠLÁPNUTO! 
<br>My, ...Mr. Lapo Bianchi

Videa

Novinky a události

Zde naleznete aktuality ze světa motosportu
2017 © HS Computers - Počítače - servis a prodej Valašské Meziříčí