BETA RR MY 15

Na plný plyn vinicemi Castello di Nipozzano

Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš přítel Alessio nechtěl po našem příjezdu o fotbale ani slyšet, rýpnout jsme si ale museli. Sport lidi spojuje, a nás po následující tři dny spojoval BETASPORT.

Poslední červnový týden bylo v okolí Rignano sull´Arno pořádně rušno. Inženýři z toskánské fabriky představili světu své lakýrky pro sezónu Patnáct, kompletní řadu ostrých endur. Samotná prezentace s testováním byla zasazená do vinic, ne tak úplně obyčejné, famílie Frescobaldi. Výběr lokality v regionu Chianti nebyl náhodný, 700 letá tradice v pěstování toho nejlepšího vína, odrůd Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc a Petit Verdot, v kombinaci s tou nejlepší technikou je logickým propojením toho nejlepšího z regionu.

Již tradičně zahajují oficiální představení novináři, za které byl od nás nominován Marťas z Motocyklu a už tuto středu se s vámi podělí o své poznatky z testování v novém čísle magazínu. Martinova bezprostřední reakce byla maximálně pozitivní, usmátý od ucha k uchu si Betky chválil a to i přes nepřízeň počasí, kdeže ten den bylo ono italské Azzurro?

Pro nás dealery, vše začalo výživným, jednodenním technickým školením, rozborkou motorů a výčtem mnohých technických zdokonalení….

RR 2T MY 2015
Cílem projektu enduro Beta RR je dlouhodobý vývoj podporován úspěchy ze závodních tratí. Modely RR 2015 jsou lehčí, lépe ovladatelné. Důraz je kladen na kontrolu výkonu a jeho maximální využití.
Zacílením jsou vhodná pro zapálené, soutěživé jezdce.
Obě dvě endurka RR 2T 2015 mají mnohá inovativní řešení, model 2T 300 je osazen několika speciálními díly z factory modelu MY 14. Výsledkem je progresivní odezva motoru po zatáhnutí za plyn a plynulý nástup od nizkých otáček až do maxima.

Motory
Dvoutaktní motory MY 15 prošly změnami, jejichž cílem bylo dosažení kontroly výkonu a síly, která je typická pro dvodobé argregáty.

RR 250 2T
Velmi významné úpravy byly provedeny na přívěře, kterou doplnila praralelní pružina, tak jako tomu je na motoru 300cc, což zásadně ovlivňuje výkon motoru a optimalizuje otevíraní přívěry. Menší průměr vnitřní části tlumivky oproti 300cc vede k přesnější reakci na plyn a zvyšuje točivý moment.

RR 300 2T
Motor dostal kompletní kit modelu 300 2T MY 14 Factory verze. Válec, spalovací komora a CDI-řídící jednotka jsou bez jakéhokoliv zásahu oproti Racingovce. Zejména menší průměr na výstupu do výfuku a klapka zaručují stálou, okamžitou a přesnou odezvu na plyn a vynikající lineární průběh.

Výfuk
Nová tlumivka pro verzi 250 s menším průměrem vnitřního potrubí v porovnání s verzí 300cc vede ke kultivovanému projevu, lepší reakcí na plyn a maximalizuje otáčky.




Vidlice
Použitá vidlice Sachs USD o průměru 48mm je výsledkem úzké spolupráce mezi továrnami Beta a Sachs. Nový desin pístku zlepšuje průtok oleje a vede k dokonalé rekakci a absorbci nárazů. Pro snížení tření byla modifikována konstrukce pouzder a jejich výšky.

Tlumič
Stabilnější, přesnější a spolehlivější, také díky přepracování vnitřního pístu, který eliminuje přehřívání oleje.

Ochrana řidítek
Vhodnný chranič pro nejextremnější off road vyjížďky, splňuje požadavky a standardy FIM.

Sedlo
Tapecírování sedla prošlo faceliftem a také je vyplněno měkčí pěnovkou.

Grafika
Oživení designu zachovává charakter a klasický vzhled a barvu značky Beta.

RR 4T MY 2015
Stejně jako vývoj dvoudobých strojů i čtyřdobá endura zanačky jdou v duchu vývoje a inovací s cílem dosáhnout vítězství na tratích a jsou závazkem vývojářského oddělení v Rignano sull´Arno.
Modely MY 15 jsou lehčí, ovladatelnější a jejich velký výkon a točivý moment lze snadno zvládnout, z čehož mohou vytěžit maximum soutěživí jezdci prahnoucí po vítězství.
Aktualizací prošly všechny modely RR 4T 2015. Hlavním cílem při vývoji bylo zredukování hmotnosti, snížení bloku motoru a tím i setrvačných sil - gyroskopického efektu. Ve srovnání s větší kapacitou předchozích modelů, zůstává absolutní výkon beze změn a to hlavně díky nové vačkové hřídeli a novému výfukovému systému. Díky čemuž lze dosáhnout efektivního výkonu lepším rozložením křivky točivého momentu.

Elektronické vstřikování systému
Nejvýraznější inovací u enduro řady RR 4T 2015 je elektronické vstřikování u modelu 350cc.
Systém byl vyvinut ve spolupráci s firmou Synerject. Tělo škrtící klapky má průměr 42mm.
Elektronické vstřikování zajišťuje přesné ovládání ve všech případech použití, mixování vzduchu a paliva je optimalizováno do jakékoliv nadmořské výšky, což má pod kontrolou čidlo teploty a tlaku.
Motor má okamžitou odezvu a hladký chod při jakémkoliv jízdím režimu, také díky škrtícím klapkám, u kterých je minimalizována rychlost rotace a snížen brzdný účinek motoru.

Motory
Celá řada je vybavena motory, které prošly faceliftem a to jak co se vzhledu tak i výkonu týče.
U modelů 430cc a 480cc byla snížena váha o 1 kg oproti jejich předchůdcům 450cc a 498cc. Stejně tak byla zredukována hmotnost u agregátu 350cc a také 390cc, který nahradil 400cc, u obou došlo ke snížení hmotnosti o 1,5 kg. Kartery jsou celkově přepracovány, jsou lehčí, preciznější a mají nově vyřešené efektivní čerpání oleje. Odlechčený je také kryt spojky, nic však není na úkor tuhosti.
Kliková hřídel dostala novou ojnici, lehčí, kratší, mnohem snáž a rychleji přenáší výkon, při celkové optimalizaci setrvačných sil a snížení gyroskopického efektu.
Píst je lehčí a pevnější a to díky konstrukci odvozené z Formule 1 s názvem „box-in-box“, což umožňuje snížení výkonu a vibrací. Pístní čep je potažen technologií DLC (Diamond-Like-Carbon),
minimalizující tření a opotřebení.
Cílem úpravy vačkových hřídelí je zvýšení výkonu a to zejména při nízkých rychlostech a poskytnout rovnoměrný výkon. Modely 350cc a 390cc mají kompletní sadu titanových ventilů.


Válec
má nový design zabezpečující lepší chlazení a odvod tepla. Hlava byla celkově přepracována s ohledem na kratčí rameno ojnice.

Startér
je v porovnání s předchozími modely mnohem výkonější.

Vyvažovací hřídel
byla přepracována k vybalancování primární hmoty klikové hřídele.

Výfuk
a tlumivka má nové vnitřní průchody a také širší průměr potrubí výrazně ovlivňuje přesnost odezvy motoru.

Stejně jako u dvoudobé řady RR 2T 2015 jsou použity následující komponenty s těmito úpravami.

Vidlice
Použitá vidlice Sachs USD o průměru 48mm je výsledkem úzké spolupráce mezi fabrikou Beta a Sachs. Nový desin pístku zlepšuje průtok oleje a vede k dokonalé rekakci a absorbci nárazů. Pro snížení tření byla modifikována byla konstrukce pouzder a jejich výšky.

Tlumič
Stabilnější, přesnější a spolehlivější, také díky přepracování vnitřního pístu, který eliminuje přehřívání oleje.

Ochrana řidítek
Vhodný pro nejextremnější off road vyjížďky, splňují požadavky a standardy FIM.

Sedlo
Tapecírování sedla prošlo face liftem a také dostalo měkčí pěnovku.

Grafika
Oživení designu zachovává charakter a klasický vzhled a barvu značky Beta.

Všechny tyto drobné, nicméně zásadní úpravy jsou dílem inženýrů a vyvojářů, kteří jsou mozkem fabriky a díky kterým je Beta nezavíslá a může se ubírat svou vlastní cestou. Denní produkce 70 motocyklů, flexibilita a možnost zareagovat a rozjet, takřka ze dne na den výrobu jednoho z 35 modelů je hlavní deviza malé 100% italské fabriky, která dává práci 120 lidem a jejiž podíl na celosvětových trzích roste.

Dvoudenní Beta Camp byl inspirativní, plný důležitých informací, bohatý na setkání s dealery z celého světa a taky parádního ježdění. Oproti novinářům jsme měli štěstí na slunečné počasí a páteční den strávili na lesním trailu nad vinicemi Friscobaldi, kde jsme se měli možnost přesvědčit, že nová řada RR MY 15 opravdu funguje a nové stříkačky třista padesát jedou jako po másle a taky, že lesní trail může být zrádný. Z reakcí borců je jasné, že se další rok vývoje pozitivně podepsal na jízdních vlastnostech biků a vy co jste Betu okukovali zatím jen z povzdálí, máte nad čím přemýšlet…protože, Be Beta Be Happy 

Fotogalerie

Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...Gli Azzurri ten večer definitivně dohráli a náš ...

Novinky a události

Zde naleznete aktuality ze světa motosportu
2017 © HS Computers - Počítače - servis a prodej Valašské Meziříčí